сряда, 28 август 2013 г.

Българин с успешна Рок-музика в САЩ - Тихомир Димитров

Представяме ви Тихомир Димитров – рок музикант, композиращ и изпълняващ едни от най-новите песни, нашумяли в Ню Мексико, а вече слушани и от негови български почитатели в интернет пространството. Това са „Messed Up World”, „Tearing Us Apart”, „Free”, „|’|| Be Gone”, „Shine Oп Mе”, „Sleepless Nights”, „Sail Away”, „Promise of a Brand New Day”. Позитивно и творчески настроен към живота, Тихомир продължава да работи над нови свои парчета, както и да излиза със своята рок-банда пред публика. 


От какво черпиш вдъхновение? 
 От най-различни източници – моя собствен живот, а също и от всеобщите житейски теми и неостаряващи проблеми и истини. Освен това, много вдъхновение намирам в музиката на някои от музикантите, които са ми повлияли – Tedeschi Trucks Band, John Mayer, Sheryl Crow, Jonny Lang, Doyle Bramhall 2nd, Eric Clapton и др. Някои от тях ги виждам често по концерти, други по-рядко, но това ми помага да вървя напред. 
 Кога и как започна да се занимаваш с музика? 
 С музика започнах да се занимавам от 12 годишна възраст. В Шумен ходих на уроци по класическа китара, а след това ме хвана треска за рок музика и балади. Но сериозно се захванах след моето имигриране в USA – на 20 годишна възраст. 
 Кой композира песните ти? 
 Всичките парчета, които са в уебсайта ми, са мои композиции, аранжимент и текст, с изключение на "Tearing Us Apart", която е мой аранжимент и изпълнение в дует с Felicia Ford, а текста е писан от Ерик Клептън през 80-те години. Песента „Messed Up World” е записана в дует с мой приятел и много добър композитор и музикант Sean Healen. Той наскоро прави записи на неговата музика с продуцента на Bob Dylan. 
Вярваш ли в нещо и в какво? 
Дали вярвам в нещо... Ще избегна да се заблуждавам, но само ще кажа, че вярвам, че всичко е възможно, ако човек вярва в себе си. Вярвам, че музиката е нещо, което изпълва хората по цял свят с дух, с надежда, желание и придава човечност на всички. 
Твои любими изпълнители и композитори? 
Като тинейджър, бях с по-ограничен вкус, но това е нормално и като всяко младо момче – Guns'n'Roses... Но сега слушам много различни жанрове и стилове, каквото ми допадне – Sting, Mark Knopfler, Robert Cray, Buddy Guy, Joss Stone, Mavis Staples, John Mayer, Joe Cocker, Gary Clark Junior и др. 
Необходимо ли е да се спазват определени правила и норми, не само в музиката, а и в изкуството изобщо?
 Що се отнася до правилата в музиката и изкуството – хареса ми този въпрос! Според мен е важно като музикант и композитор да знам, че има правила, да знам правилата какви са и да ги използвам, като основа за създаване на „успешна” музика. Но почти във всяко правило си има и изключение, и ако човек реши, че крайният резултат ще бъде по-добър, ако се нарушат правилата, ами тогава това е Правилото. Аз мисля, че най-важното правило в изкуството (музиката) е крайният резултат да е добър. Начинът, по който се стига до крайният резултат няма значение. Нарочно слагам думата ”успешна” музика в кавички, защото тълкуването на успех е различен за всеки. 

Какво е мнението ти за съвременното българско изкуство? 
 Далече съм от каквато и да е експертиза за българското съвременно изкуство. Не съм бил в България от 1998-ма година, така че не съм много в крак, но от това, което виждам и чувам по интернет – съм чул много добри музиканти и съм видял страшно впечатляващи творби на художници. Мисля, че интернет и достъпа до толкова безбройна информация и музика в Youtube, е оказала огромна помощ за развитие на младите хора в България. Преди време, единствения начин да чуя някоя песен, беше да я слушам на касетата 100 пъти докато я науча. А сега, в интернет, може да се намерят уроци за всичко или изпълнения от големите майстори, или пък да се види каква техника и какви инструменти използват. Сигурен съм, че съвременната българска музика и изкуство са валидни по цял свят.

1 коментар: